Artykuł sponsorowany

Współczesne techniki zadruku opakowań i ich charakterystyka

Współczesne techniki zadruku opakowań i ich charakterystyka

Nadruki na opakowaniach pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną i reklamową. Aby jednak były one skutecznie, muszą być solidnie wykonane. Z jakich technik zadruku z reguły się korzysta oraz czym konkretnie się one charakteryzują? Przeczytaj tekst, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat procesu produkcji opakowań, na których umieszcza się grafiki.

Przykłady technik zadruku opakowań

Jednym z warunków wykonywania nadruku wysokiej jakości, jest dopasowanie techniki do danego przypadku. Oto kilka przykładów dostępnych metod:

  • Druk atramentowy. Sprawdza się on przy wymagających nadrukach, zarówno w postaci napisów, jak i grafik. W przypadku tej metody powinno się wykorzystywać materiały wysokiej jakości.

  • Druk offsetowy. Dzięki niemu można wykonywać grafiki o wyraźnych konturach i intensywnych barwach. Technika ta charakteryzuje się dużą efektywnością, nawet w przypadku większych nakładów. Z druku tego typu można skorzystać na przykład w firmie Dem Druk.

  • Druk fleksograficzny. Stosuje się go przede wszystkim w przypadku elastycznych, nierównych powierzchni. Farby szybko schną, a powstałe nadruki są trwałe i odporne na zniszczenia.

  • Druk wklęsły. Ta metoda jest mniej popularna, między innymi ze względu na swój dosyć wysoki koszt.

Jaką technikę zadruku najlepiej wybrać? 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, którą technikę druku wybrać w przypadku produkcji opakowań. Ważne jest to, aby zapoznać się z dostępnymi metodami i dopasować jedną z nich do konkretnego przypadku. Podczas produkcji opakowań papierowych ważny jest też projekt. Powinien być on przejrzysty, a jednocześnie przekazywać wszystkie ważne informacje. Istotna jest czytelność, a zatem między innymi układ poszczególnych elementów. Dla celów reklamowych przydatne okażą się grafiki oraz slogany. Na opakowaniu produktu zdecydowanie warto umieścić logo danej firmy, tak aby potencjalny klient miał styczność z wizerunkiem marki. Produkty tego typu są wykorzystywane między innymi w branży spożywczej, kosmetycznej, a także wielu innych. Profesjonalizm jest zatem istotny zarówno na etapie projektowania pudełek, jak i podczas nanoszenia na nie nadruku. Współpraca z zaufaną firmą to większa gwarancja uzyskiwania wysokiej jakości opakowań przez lata.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.